Fra Kunstforeningens Wilhelm Marstrand-udstilling på Charlottenborg 1898. Wilhelm Marstrand, Fotografier af Dansk Billedkunst, Det Kgl. Bibliotek – Danmarks Kunstbibliotek. Foto: Riise

Hovedbegivenheden dette år er afholdelsen af en retrospektiv udstilling om kunstneren Wilhelm Marstrand på Charlottenborg. Udstillingen er ordnet af kunsthistoriker Karl Madsen, der også skriver kataloget, og den omfatter 638 malerier og 1997 tegninger. Udstillingen er delvis åben for offentligheden og velbesøgt. Der udleveres adgangskort til foreningens medlemmers ægtefæller og frikort til udlånerne af de udstillede værker.
I efteråret udsendes den tidligere bestilte bog om C.W. Eckersberg skrevet af kunsthistoriker Emil Hannover til samtlige medlemmer.

KILDE: Kunstforeningens trykte årsberetninger fra perioden 1863-1925

Øvrige