1830-11-16

Modtager

Jonas Collin

Ang. betaling for belysning og opvarmning. Kunstforeningen afholder torsdagsaftner i Efterslægtselskabets Forsamlingssal 1830-1834, og er således netop flyttet ind den 16. november 1830 efter at have holdt møder på Hotel du Nord.

Transskription

(1)
Hr. Conferentsraad Collin

(2)

Undertegnede tillader sig hermed paa Directionen i Efterslægtselskabets Vegne at forespørge for Deres Høivelbaarenhed, om der fra Selskabet "Kunstforeningens" Side er noget [? indrendt] imod det Tilbud, der er givet angaaende Salens Belysning og Opvarmning de Torsdag-Aftener, da denne er overladt dette Selskab.
I det Tilfælde at Kunstforeningen tillader det givte Forslag, vil Efterslægtselskabet altsaa fra den næstkommende Torsdag besørge den fornødne Oplysning med Betalingen for 4 Potter Olie hver Aften, og Opvarmingen med Godtgiørelsen for Indkiøbs-prisen af c 1 Favn Brænde. Hvorledes denne Betaling skal udrede, maanedligen ell aarsviis, overlader Directionen til Deres Høivelbaarenheds Afgiørelse.
I det jeg paa Directionens Vegne udbeder med Hr Conferentsraads behagelige [? Villie] herom, tillade jeg mig at tilføie det Ønske, at denne lille Sag maatte kunne været arrangeret,

(3)

saaledes, at Forandringen kunde tage sin Begyndelse fra Torsdagen næstkommende.

d. 16 Nvbr. 1830.

ærbødigst