"Bestyrelsens Forhandlingsprotokol fra 10 Novb. 1895 til 10 Febr. 1906", side 4-17, år 1896.

Der voteres på værker til indkøb og arrangeres udstillinger (i København og provinserne) løbende.
Side 5: Valg af gevinster efter den årlige bortlodning, som afholdtes d. 23. januar.
Side 7: På en generalforsamling d. 27. februar behandles virksomhedsplanen, og der gives bevilling på 2500 kr. til udgivelsen af en bog om C.W. Eckersberg skrevet af Emil Hannover. Bogen vil i alt koste ca. 7500 kr. og blive uddelt til medlemmerne i 1898.
Side 7-9: Der vælges ny bestyrelse.
Side 11: Det vedtages at ansøge om understøttelse til Eckersberg-bogen hos direktionen for Carlsbergfondet.
Side 15-16: På et bestyrelsesmøde fremlægges en indkommet skrivelse fra Carlsbergfondets direktorat, hvori det meddeles, at Carlsbergfondet er villig til at understøtte Eckersberg-bogen på den betingelse, at den ikke blot uddeles til medlemmerne, men også sættes til salg.