"Forhandlings-Protokol for Kunstforeningen. Begyndt 30' Maj 1916. Sluttet 1923." side 137-153, år 1921.

Der voteres på værker til indkøb og arrangeres udstillinger løbende.
Side 139: Valg af gevinster efter den årlige bortlodning.
Side 143: Der fremlægges en skrivelse fra flere medlemmer, der foreslår Wilhelm Hansen som ny formand i stedet for R. Krag, som har tænkt sig at trække sig tilbage ved generalforsamlingen.
Side 144: Der vælges ny bestyrelse.
Side 145: Wilhelm Hansen udtrykker en række bekymringer ved at indtræde som formand.
Side 145: Man ønsker at afholde en udstilling af P.A. Schou og af nyere fransk kunst. [Ingen af udstillingerne bliver dog til noget.]
Side 145: Angående fru Claudi-Petersen f. Grandjeans Mindelegat.
Side 148: Man beslutter at indlede en række af svenske udstillinger med "Udstilling af Svensk Kunst fra det 18. Aarhundrede" i september og efterfølge den med en udstilling af Prins Eugens værker (se også side 152). Kunstforeningens formand Wilhelm Hansen har forinden besøgt Prins Eugen i Sverige.
Side 149: Angående Carl Bloch-udstillingen.
Side 149-151: Angående "Udstilling af Svensk Kunst fra det 18. Aarhundrede".

Bestyrelsesprotokol