Afsender

C.W. Eckersberg

Modtager

V.F. Johnsen

C.W. Eckersberg kvitterer for, at han har sendt Kunstforeningen et maleri, "som forestiller den unge Konge Christian den fierdes Besøg hos Tycho Brahe paa Uranienborg paa Hven (1592)", som Kunstforeningen har købt, samt en radering af samme i stedet for en tegning.

Transskription

(1)

Til
S.T. Herr Etatsraad Johnson.

(2)

Høivelbaarne Herr Etatsraad Johnson

Da Kunstforeningen under afvigte 28 April d.A. har afkjøbt mig et Maleri, som forestiller den unge Konge Christian den fierdes Besøg hos Tycho Brahe paa Uranienborg paa Hveen (1592) og jeg nu tillige har endt en Radering paa Kobber, af dette Maleri, istædet for en enkelt Tegning som ellers skulle have fulgt med til Kunstforeningens Portefueille; er jeg saa fri hermed at tilsende Herr Etatsraaden som Kunstforeningens Kasserer en quitteret Nota paa begge disse Gjenstande, og maae tillige bemærke, at Maleriet saavelsom Kobberpladen er blevet afleveret til Herr Professor J.P. Møller paa Charlottenborg.

Kjøbenhavn den 7 Juni 1831.

ærbødigst
C.W. Eckersberg