Der optages nye medlemmer, afholdes udstillinger (i København og i provinserne) og voteres på værker til indkøb løbende.
Side 52-56: På generalforsamlingen foreslår bestyrelsen, at der stilles 1500 rigsdaler (side 53) til dens rådighed til at indkøbe værker under udførelse. Bestyrelsen beklager sig over, at dens funktion er blevet reduceret, idet den ikke havde fået bevilget penge til indkøb året før, og det hævdes samtidig, at en sådan umyndiggørelse af bestyrelsen er det samme som at lamme Kunstforeningens virke. Bestyrelsen foreslår derudover at bruge en del af beløbet på at erhverve stylografier af N. Simonsen over Wilhelm Marstrands maleri "Scene af barselstuen" og uddele dem som medlemsblade (side 53-54). Forslaget bliver derefter vedtaget (side 55).
Side 55: Der rejses et forslag om, at kunstnere kan indstille kunstværker, der ikke er blevet antaget af bestyrelsen, til foreningens afgørelse, men forslaget afvises.
Side 73-74: Den årlige bortlodning hvor blandt andet Martinus Rørbyes "en bedende Italienerinde" bortloddes til "Cand.phil. Hoedt".