1901

"Bestyrelsens Forhandlingsprotokol fra 10 Novb. 1895 til 10 Febr. 1906", side 87-109, år 1901.

Der voteres på værker til indkøb og arrangeres udstillinger løbende.
Side 87-88: Den årlige bortlodning.
Side 89: Det meddeles, at man fra De norske bildende Kunstneres repræsentative Komite har modtaget en skrivelse om, at komiteen ikke ønsker at afholde en udstilling af norsk kunst i Kunstforeningen, da foreningens udstillinger ikke er offentlige.
Side 91: Det vedtages at foranstalte en udstilling af værker fra Det Kgl. Teaters portrætsamling, hvis der kan opnås tilladelse til udlån.
Side 92-93: Valg af gevinster efter bortlodningen.
Side 94-97: Diskussion med standpunkter for og imod udgivelsen af kunstnermonografier, og hvorvidt der skal afsættes beløb til dette formål eller til indkøb til bortlodningen. Bestyrelsens virksomhedsplan vedtages.
Side 97-99: Der vælges ny bestyrelse.
Side 105: Det meddeles, at Emil Hannovers bog om Constantin Hansen nu er færdig og vil blive uddelt til medlemmerne.

Bestyrelsesprotokol