Kunstforeningens arkiv 1825-1925 / Udstillinger

"Den Norske Udstilling"

1906-11-18 - 1906-12-19

Katalog.
Udstillingen var planlagt til at finde sted i efteråret 1905, hvor den havde ligget mere direkte i forlængelse af Kunstforeningens svenske udstilling, men måtte udskydes på grund af en ombygning på Charlottenborg - udstillingen krævede altså mere plads, end der var i Kunstforeningens lokaler på Frederiksholms Kanal 4.
Udstillingen fik kæmpe bevågenhed i dagspressen, der blandt andet kastede sin kærlighed på Christian Krohg, der sammen med Oda Krohg ledte ophængningen af udstillingen. Dækningen var i øvrigt præget af, at Frits Thaulow (1847-1906) døde kort tid efter sit besøg i København i forbindelse med udstillingen, nemlig den 5. november 1906.
Udstillingen blev besøgt af både den danske kongefamilie og det norske kongepar.