1899-02-27

Afsender

A. Weis

A. Weis skriver, at hans "Karton 'Don Quixote' fra Kunstforeningens Marstrandudstilling" er blevet beskadiget.

Transskription

(1)

Til Kunstforeningens Bestyrelse:

Jeg har nu modtaget min Karton 'Don Quixote' fra Kunstforeningens Marstrandudstilling. Den er bleven mig tilbageleveret i en meget udvisket Tilstand. Flere af Konturlinierne, der før stode skarpt og tydeligt, ere nu neppe synlige, og paa enkelte steder er der ligefrem skurelinier at se. De af mine Bekendte jeg har haft Lejlighed til at vise Billedet, og som kendte det før Udlaanet, tiltræde at Billedet er leveret mig tilbage i en langt ringere Tilstand end den, hvori jeg udlaante det. - Jeg er meget ked herover og undlader ikke at gøre Foreningen opmærksom herpaa.
Den tidligere omtalte Reparation af nogle Revner i Kartonen er foretaget godt og omhyggeligt.

ærb.

A. Weis