1840-10-15

Christen Lund

Transskription

(1)

Hvis Tiden tillod ved en Generalforsamling at indhente Kunstforeningens Beslutning angaaende indlagte Forslag, var dette [??]uutvivleligen rigtigt. Men saavidt jeg veed er Afreisen bestemt allerede til næste Uge.
Da imidlertid Forslaget synes at Fortiene Understøttelse, [? da] derfor de paa den Maade tilveiebragte Billeder – om end den Sum, der nu skulde [? anmærkes], ikke paa anden Maade kunde i [????][????] – i alt Fald vist vilde blive kiærkommen Lodtræknings-Gienstand, og da [? Udgivtes] saaledes i Gevinsten kun vilde blive et Forskud for et [? tilkommende] Aar, skulde jeg mene at der kunde være Anledning for Administrationen til at gaae ind paa Forslaget, og derom naturligviis underrette Selskabet.
Jeg forudsætter i øvrigt, at Hr Liebmann enten allerede er i Besiddelse af eller vil vist at forskaffe sig fornøden Færdighed i Apparatets Brug.
Herfølgende [????] fra [????] for Maria [????] i Helsingør mener jeg at burde fremlægges i Foreningens Locale.

den 15d Octob. 1840.

C. Lund